Aktualności - Z życia szkoły

Wycieczka do Warszawy

W dniach 14 -16 czerwca uczniowie klasy 7a, 7b, 8c i 8d udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Celem pierwszego dnia było Muzeum Powstania Warszawskiego. Podczas zwiedzania multimedialnej wystawy mogliśmy poczuć atmosferę trudnych dni powstańczej Warszawy. Następnym punktem programu była wizyta w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Poznaliśmy zasady funkcjonowania i pracy sejmu, układ poszczególnych pomieszczeń. Udaliśmy się też na galerię Sali Posiedzeń, gdzie mogliśmy obserwować trwające posiedzenie sejmu. Na koniec tego pełnego wrażeń dnia był zaplanowany spacer po Parku Łazienki Królewskie, gdzie punktem kulminacyjnym był przepiękny Pałac na Wodzie.

Drugi dzień wycieczki był przeznaczony na zwiedzanie Zamku Królewskiego oraz spacer po Starym Mieście. Na zamku mogliśmy podziwiać przepiękne sale, m. in. Salę Tronową oraz obrazy Canaletta. Podczas spaceru po Starówce oglądaliśmy Barbakan, Katedrę, zabudowania Rynku, pomnik Syrenki. Następnie metrem podjechaliśmy pod Centrum Nauki Kopernik. W Centrum uczniowie świetnie się bawili wykonując samodzielnie różne doświadczenia i eksperymenty. Zwieńczeniem dnia było wspólne ognisko oraz gry i zabawy na świeżym powietrzu.

Trzeciego dnia mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy roztaczającą się z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki. Następnie pojechaliśmy do Wilanowa i zwiedzaliśmy przepiękną barokową rezydencję króla Jana III Sobieskiego. Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała o wnętrzach pałacu oraz o jego historii. Potem udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

SKO 1 Obraz oszczędzanie SKO 2 Obraz oszczędzanie SKO 3 Obraz oszczędzanie SKO 4 Obraz oszczędzanie

Twoja Szkolna

Kasa oszczędności

Uczymy oszczędzania od najmłodszych lat. Zapraszamy po informacje o Szkolnej Kasie Oszczędności

Zdjęcie przedstawiające uczniów

Krótka hisoria

Naszej szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Orkana w Rabce–Zdroju jest najstarszą szkołą w Rabce. Jej początki sięgają 1835 roku, kiedy to funkcjonowała jako niewielka szkółkaparafialna.

Zapraszamy do poznania całej historii naszej szkoły